• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
شیوع آنفولانزای خوکی در چین وهمه گیری آن
شیوع آنفولانزای خوکی در چین وهمه گیری آن

«ساوث چاینا مورنینگ پست» روز سه شنبه نوشت: ویروس از خانواده «اچ. ا. ان. 1» است که سابقه آن به همه گیری سال 2009 میلادی بر می گردد و «جی 4» نامیده می شود.

محققان چینی و پزشکان مرکز کنترل و پیشگیری چین می گویند که تحقیقات آنها نشان می دهد که این نوع جدید دارای همه عناصری است که می تواند باعث همه گیری برای انسان شود اما هنوز موردی از سرایت انسان به انسان مشاهده نشده است.

محققان بین سال های 2011 تا 2018 میلادی از خوک های 10 استان چین 30 هزار نمونه تهیه کرده اند و موفق به آزمایش روی 179 نوع گونه آنفلوانزا شده اند اکثر این نمونه ها یک نوع جدید بیماری را از سال 2016 میلادی نشان می دهد.

این تحقیقات پس از آن وسعت پیدا کرد که مشخص شد این گونه جدید می تواند باعث بروز تب،  سرفه و آبریزش بینی در مبتلایان شود آزمایش های خون گرفته شده بعدا مشخص کرد که 10.4 درصد از کارگران و نیروی کار مزارع پرورش خوک در چین به این بیماری مبتلا شده اند.

دانشمندان چینی می گویند: همین که ویروس از حیوان به انسان منتقل شده است جای نگرانی دارد ولی مشخصا مواردی از سرایت آن از انسان به انسان وجود ندارد با این حال نگرانی همه گیری وجود دارد.


تاریخ خبر : ۱۳۹۹/۰۴/۱۲

تبلیغات