• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
قیمت مسکن در گذر زمان
قیمت مسکن در گذر زمان

 

 

بطور عادی در طول هفته ها و ماه های گذشته در سال جاری  توجه بسیاری از فعالان مسکن و ملک و خیلی از افراد خارج از این بازار علاقه شدید به این موضوع نشان دادن و با توجه به نظراتشان نشان می دهد هم اکنون ظرفیت «تغییر فاز» در بازار معاملات خرید ملک و مسکن وجود دارد و مشروط به حفظ وضعیت مهم ترین پارامتر بیرونی اثرگذار بر این بازاراست.

بالاترین تغیرات در چه زمانی رخ میدهد ؟

تغییرات از ابتدای فصل اصلی نقل و انتقالات ملکی (تابستان)، قابل ردیابی می شود. با توجه به این حقیقت، بازار مغازه و املاک اداری در آستانه ثبات نسبی قیمت ها قرار دارد و تقاضای مصرفی به دلیل تضعیف قدرت خرید، به شدت کاهش یافته؛ ضمن آنکه تقاضای دلالان مسکن نیز نسبت به ماه های قبل افت کرده است.

به نظر میرسد تعداد عرضه و تقاضا در این زمان بسیار کاهش یابد و بازار دچار رکود بسیار شدیدی شود . کارشناسان شرط تحقق این پیش بینی را در نداشتن ثبات در بازار ارز و دلار دانستن .

نرخ بالا رفتن تورم و نداشتن تسهیلات ساخت آپارتمان دو فاکتور دیگر در این داستان است.

 

چندین صاحب نظر اقتصادی آینده کوتاه مدتی برای بازار معاملات ملک و تغییر در این حوزه دانستن و در این نظرسنجی 5 پرسش درباره سمت و سوی متغیرهای کلیدی بازار مسکن مطرح شد .

با برسی های انجام شده و با توجه به نظر کارشناسان بازار مسکن و ملک منتظر ، یک شوک و تحولات در بازار ارز و دلار است تا به فاز قبلی خود برسد.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۳/۰۲

تبلیغات