• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
مکان های دیدنی آستارا
مکان های دیدنی آستارا

 

 

از لحاظ جغرافیایی آستارا در میان رشته کوه های گیلان و دریای کاسپین در مرکزیت شهر تالش قرار دارد.

 

درباره آستارا :

این شهر از نظر ارتباطی بر سر یک سه راهی مهم قرار گرفته است؛  راه شمالی آن به آستارای آذربایجان و باکو راه جنوبی آن به بندر انزلی و رشت، و راه غربی آن نیز که از گردنهٔ حیران می گذرد، به اردبیل و تبریز منتهی می شود. آستارای ایران را از آستارای جمهوری آذربایجان جدا می سازد. بخش اصلی راه شوسهٔ آستارا-اردبیل تقریباً به موازات همین رود و خط مرزی کشیده شده است. 

جنبه های تزئینی این شهر مانند سقف های سفالی آپارتمان ها است که باعث خنک شدن منازل ساکنین این شهر شده و توریست های مسافر که در این مکان ها استقرار میابند در فصل تابستان نیازی به کولر و وسایل سرمایشی ندارند ، همچنین این مکان به داشتن بازار و مراکز خرید که دور تا دور این مکان با جنگل ، دریا ، کوه و برکه محصور شده است .

مکانهای دیدنی آستارا :

 

  • استیل  تالاب بین المللی

تالاب استیل در حاشیه جاده آستارا به تالش در چهار کیلومتری این مکان است تنوع چشم اندازهای طبیعی جنگل و کوهستان و کشتزار و مزارع کشاورزی است به همین دلیل ریشه درختان در آب شناور است و چشم انداز زیبایی دارد.

  • تله کابین حیران

یکی از بزرگترین تله کابین های استان گیلان با ارتفاع بالای 1700 متر از سطح دریا همچنین با طول بیش از 1500 متر به شرقی ترین نقطه پارک جنگلی  فندقلو در مسیری زیبا و سرسبز رویایی در آستارا نزدیک به گردنه حیران است.

 

  • ساحل صدف

ساحل صدف واقع در حاشیه دریای خزر یکی از بکر ترین سواحل شمال ایران است که سالانه شاهد حضور پرشور گردشگران و پذیرای مهمانان و مسافران گرامی ایران و خارج از ایران که در مسیر آستارا به رشت واقع شده ، دارای خانه ویلایی ، آلاچیق ، طرح سالمسازی شنا ، استراحتگاه و امکانات امداد رسانی و خدماتی پذیرایی است.

 

  • آبشار لاتون در روستای کوته کومه

چشمه آبگرم کوچک در نزدیکی آبشار لاتون یکی از دلایل جذب مسافر در روستای کوته کومه و لوندویل ، پناهگاه حیات وحش ، باغ پرندگان ، باغ چای عباس آباد ،کوه اسپیناس که علت معروفیت این روستا شده است گردشگران با تفریح در زمین های اطراف این مکان زیبا و دل نشین برای خود خاطرات به یاد ماندنی را به یادگار میگذارند .

اسپیناس با قرار گرفتن در پشت تالاب استیل و آبشار مرتفع لاتون باعث حیرت و پر ابهت شدن این مکان شده.

در ضمن بخش های دیگر گردشگری این مکان شامل  :

  1. ساحل شریعتی
  2. بقعه ی پیر قطب الدین
  3. پارک جنگلی بی بی یانلو
  4. تالاب آق
  5. آستارا چای

 

 

 


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۳/۰۵

تبلیغات