• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
وضیعت بازار مسکن چه خواهد شد ؟
وضیعت بازار مسکن چه خواهد شد ؟

 

با پایین آمدن 16 درصدی معاملات مسکن و ملک و کاهش 37 درصدی تسهیلات مسکن میزان خرید و فروش آپارتمان مسکونی در فروردین سال 1398 ورود رکود سنگین معاملات به گوش میرسد کاهش تقاضای ملک به دلیل بالا بودن قیمت ها از یک رو و نگرفتن تسهیلات مسکن با بالا رفتن ارز برای تعمیر و ساخت خانه از سوی دیگر بازار را دچار مشکل کرده.

نظرات کارشناسان مسکن در این خصوص

به گفته کارشناسان جریان خرید و فروش ملک در شهر های کوچک هنوز جریان دارد ولی هنوز به مقدار رشدی که خود را بتواند در بازار پرداخت تسهیلات ، اعتبار کسب کند تا این آمار در سایت های رسمی کشور منعکس شود نرسیده است.

در  فروردین امسال به گفته بانک مسکن بیش از 12 هزار تسهیلات مسکن به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته همین موقع بیش از 16 درصد کاهش داشته ، البته با کاهش ارزش ریال این کمک هزینه ها حدود 530 میلیار تومان بوده که نسبت به سال گذشته نزدیک به 7 درصد کمتر بود.

فاز بندی رکود مسکن

با پیش بینی کارشناسان این وضیعت با قرار گرفتن تهران در خط مقدم رکود مسکن در فاز اول وارد دوره رونق و بالا رفتن قیمت در فاز دوم کاهش معاملات و تقاضا در فاز سوم همچنین بعد از ده الی دوازده فصل وارد فاز چهارم یعنی رکود کامل خواهد شد. که این شوک در بازار املاک به تدریج به شهرها و استان های همجوار سرایت میکند که باعث رکود و کاهش تقاضا در زمینه مسکن ، آپارتمان و زمین می شود.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۳/۰۵

تبلیغات