• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
پروژه وزارت راه باعث کنترل بازار اجاره مسکن می شود ؟
پروژه وزارت راه باعث کنترل بازار اجاره مسکن می شود ؟

 

نظر اقتصاد دانان مسکن با این بحث که بستن مالیات به دارندگان آپارتمان و مسکن خالی باعث تشویق مالکان برای دادن رهن و اجاره به مستاجران می شود مثبت است ، اما این که بگویم پروژه وزارت راه می تواند بازار اجاره مسکن را تعدیل کند هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد.

 

راهکار های پیشنهادی ثبات قیمت ملک

 

لازم به ذکر است هر وقت قیمت مسکن یا مغازه و املاک صنعتی بالا برود ، از آن رو قیمت اجاره بها افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که اجاره ملک بالا برود مستاجر قادر به دادن رهن آن مسکن و یا مغازه نخواهد بود به ناچار به سراغ اجاره بهای بیشتر می رود.

با توجه به میزان تورم 26 درصدی سال گذشت و افزایش 100 درصدی قیمت مسکن در سال جاری میانگین این دو آمار 50 % می شود در این راستا سیاست گذاری دولت در بازار اقتصاد اثرگذار خواهد بود ، به این معنی که سیاست منفی اثر منفی و سیاست مثبت اثر مثبت بر افزایش یا کاهش اجاره بها خواهد داشت .(مانند بستن مالیات آپارتمان های خالی این که اگر مالکان خانه خود را دو ساله اجاره بدهند از مالیات سود خواهند برد حتما اثر مثبتی در بازار دارد اما تعیین کننده قیمت در بازار نخواهد بود.

 

نقش مشاورین املاک ها در بازار اجاره

 

وی ادامه داد که مشاور املاک ها در این زمینه تاثیر گذار خواهند بود : برای مثال  املاک عبدی با ایجاد سایت بزرگترین بانک املاک اینترنتی خواستار بسته شدن دست دلالان مسکن و سودجوی آنان از این بازار است. با این بیان که اقتصاد دستور پذیر نیست ، شروع به فعالیت نموده حال با این پرسش که مگر ما قیمت خرید و فروش مسکن را در بنگاه فاش می کنیم، اظهار کرد گفت به اداره ثبت اسناد می رویم یا می خواهیم مالیات پرداخت کنیم قیمت خرید یا فروش را احصا می کنند یا قیمت منطقه ای داده می شود. اما که بگویم پروژه وزارت راه که کنترول اجاره بهای مسکن با بستن مالیات به خانه های خالی است و ایجاد یک وب سایت به تنهای بازار اجاره بهای مسکن را تعدیل نمی کنند و هرگز چنین اتفاقی روی نخواهد داد.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۳/۰۶

تبلیغات