• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
سرانجام مسکن اجتماعی چه شد؟
سرانجام مسکن اجتماعی چه شد؟

 

با گذشت 6 سال از پروژه طرح مسکن اجتماعی هنوز از طرف وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسئول اجرای پروژه جوابی به گوش نرسیده است.

به گفته خبرنگاران در سایت املاک عبدی در آغاز شروع جابه جایی و نقل مکان مستاجران در بازار مسکن قرار داریم ، تاکید هرچه سریعتر کارشناسان بر اجرای پروژه مسکن اجتماعی بیشتر به گوش میرسد ، این طرح در اوایل شروع به کار دولت روحانی جایگزین طرح مسکن مهر برای رفع نیاز بازار مسکن و ایجاد واحد های مسکونی برای تایید وبررسی به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شد ، این کار باعث ساخت و تامین واحدهای مسکونی برای مستاجران دهک های متوسط و رو به پایین می باشد ، تا مشکلات بازار رهن و اجاره بطور کامل در پایان دوره دولت روحانی انجام بگیرد.

 

کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه چه گفتند ؟

صاحب نظران و کارشناسان حوزه مسکن بر این باور هستند که با وضیعت بد اقتصادی و اثر گذاشتن آن بر قیمت ویلا و آپارتمان باعث رشد مشکل در میان خانواده های کم درآمد برای تهیه منزل شده ایم و بهترین راهکار برای مقابله با این بحران تایید طرح و استارت زدن پروژه مسکن اجتماعی است.

قسمتی از طرح مسکن اجتماعی در نظرگرفتن تسهیلات ارزان ، وام های کم بهره و یارانه اجاره بها متناسب با سطح درآمد و توان مالی خانوارها برای تامین واحد های مسکونی ملکی و استیجاری است. این کار به منظور جبران کسری مورد نیاز بازار مسکن و تامین منزل برای دهک های کم درآمد در اجتماع تعیین شده.

 

نظر نمایندگان مجلس در مورد طرح مسکن اجتماعی ؟

دستور کار قرار دادن طرح مسکن اجتماعی مخصوصا در بخش استیجاری یکی از کارهایست که نمایندگان مجلس و کارشناسان در مقطع زمانی فعلی ضروری دانسته و به دولت توصیه میکنند.این پیشنهاد با انتشار خبر تهیه طرحی در وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل و  تعیین سقف مجاز رهن و اجاره در بازار املاک و مستغلات در تابستان 98 از سوی کمسیون عمران مجلس مورد تاکید قرار گرفت.

به گفته نمایندگان مجلس مسکن مانند یک قطعه پازل در بخش اقتصاد است و تولید ناخالص ملی ، پول و ارز در قیمت و کاهش نرخ و افزایش آن تاثیر مستقیم دارد. پس با شروع طرح مسکن اجتماعی به همراه تولید ناخالص ، پول و ارز ملی تقویت شده و به ثبات بازار ملک و املاک کمک می شود.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۳/۰۸

تبلیغات