• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
مناظر دیدنی ماسوله گیلان
مناظر دیدنی ماسوله گیلان

 

 

ماسوله در کجای گیلان است؟

ماسوله دهکده ای پر از خانه های خوش رنگ و سرزمینی مه آلود است که بر روی هم ساخته شده اند به گونه ای که گویا به کمک یکدیگر خودشان را به آسمان رسانده اند.

 

این شهر در استان گیلان ، 65 کیلومتری جنوب غربی رشت و 26 کیلومتری  جنوب غربی فومن واقع شده است . این مکان زیبا در میان جاده ای مه گرفته و روستایی پلکانی به نام ماسوله جای گرفته است.

 

این بهشت  اکثر اوقات در فصل های بهار ، پاییز و زمستان در مه فرو میرود همچنین خانه های این منطقه بسیار به یکدیگر نزدیکند به طوری ک سقف هر خانه ، حیاط خانه دیگریست و این امر فضایی گرم و صمیمی را در منطقه ایجاد کرده است .

لازم است بدانید که تنها معماری این شهر پلکانی نیست که آن را در بین گردشگران محبوب کرده است بلکه ماسوله مملو از کوهستان ها و جنگل ها و ییلاق  سرسبز و دیدنی های جذاب و شگفت انگیز است.

 

درباره بازار ماسوله

 

در قلب تپنده ی زمین های ماسوله بازار بنا شده که پیشنهاد میکنم اگر گذرتان به این دهکده ی زیبای پلکانی افتاد حتما به دیدن این بازار دیدنی بروید این بازار با دیگر بازار های سراسر جهان تفاوت دارد با این کار هم میتوانید خرید کنید هم از دیدن بازار و مغازه ها نهایت لذت را ببرید.

توریست ها و گردشگران میتوانند مرباجات و ترشیجات و صنایع دستی ، گلیم و ابزار های فلزی و سنتی  بسیاری را از این بازار زیبا خریداری کنند ، لازم به ذکر است در این مکان خانه ویلایی و آپارتمان برای اسکان شما مسافران در نظر گرفته شده است.

چیزی ک لذت این روستای پلکانی را چند برابر میکند ،نشستن در کافه ها و رستوران های روباز این منطقه است .

موزه ی مردم شناسی ماسوله

در کوچه پس کوچه های این روستا موزه ای به اسم موزه ی مردم شناسی وجود دارد که در سال 1381 تاسیس شده و تاریخ ماسوله و. مردملانش را در خود گنجانده .

این موزه در سه بخش به نمایش مجموعه ای از قبیل ، جام ها ، کفش های سنتی  چینه های گلی و پول های قدیمی  ،گهواره و خیلی اشیا دیگر این روستا پرداخته است .

بخش اول این موزه از دوره ی معاصر صد سال اخیر ، بخش دوم از دو قرن گذشته و بخش سوم یافته هایی از قرن چهارم را به نمایش گذاشته است. تاریخ شناسان این روستا را در این موزه به اسم فرهاد شرفی ماسوله ای ثبت کرده است.

قسمتی از جاذبه های دیدنی ماسوله :

خانه های پلکانی

موزه ی مردم شناسی

آبشار کوشم

امام زاده عون بن محمد

 

 


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۳/۱۵

تبلیغات