• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
کد رهگیری و معاملات
کد رهگیری و معاملات

هنگام انجام معاملات ملکی قولنامه ای دریافت کد رهگیری ملک و یا کد پیگیری اجاره نامه یکی از موارد الزامی می باشد زیرا دریافت این کد مزایای بسیاری برای طرفین معامله به همراه خواهد داشت. دریافت کد رهگیری برای تمام قراردادهای ملکی به عنوان مثال ثبت اجاره نامه اجباری بوده و به هیچ وجه اقدام به دریافت این کد اختیاری نمی باشد.

کد رهگیری املاک جهت جلوگیری از جرایم معاملات ملکی و اطمینان خاطر بخشیدن به طرفین معامله برای انواع معاملات قولنامه ای اعم از رهن و اجاره، خرید و فروش املاک می باشد. در ادامه مطلب توضیح جامع در رابطه با کد رهگیری ملک، نحوه دریافت آن و موارد مرتبط با کد رهگیری ملک برای طرفین معاملات ملکی آورده شده است.

کد رهگیری املاک چیست
کد پیگیری جهت امنیت بخشیدن به معاملات ملکی قولنامه ای است زیرا طی بررسی های دولت به دلیل نداشتن اعتبار کافی قرارداد های دست نویس در معاملات ملکی بخشنامه ای از سوی دولت در سال 1387 برای اصناف و بازرگانان صادر شد.

در بخشنامه دولت ذکر شد که تمامی مشاورین املاک الزام به ثبت تمام معاملات ملکی قولنامه ای خود اعم از ثبت قرار داد های خرید و فروش املاک و رهن و اجاره ملک را می بایست در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت نموده و کد رهگیری مربوط به ملک را دریافت نمایند. افراد نیز با استعلام قرارداد املاک از طریق کد ملی و کد رهگیری به راحتی می توانند استعلام بدهی به شهرداری و یا بانک ها برای ملک مورد نظر را دریافت نمایند. مشاورین املاک در تصویر زیر می توانند این بخشنامه را ملاحظه نمایند.

 

سامانه کد رهگیری املاک iranamlaak.ir

 

حتما بخوانید: سامانه ثبت معاملات و املاک کشور

مراحل دریافت کد رهگیری املاک iranamlaak.ir
جهت دریافت کد رهگیری ملک می بایست مراحل ثبت قرار داد قولنامه ای را مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور انجام دهند که در ادامه مطلب نحوه ورود به سایت ثبت معاملات املاک و موارد مورد نیاز جهت دریافت کد رهگیری ملک آورده شده است


تاریخ خبر : ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

تبلیغات