• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
ماهیگیری در گیلان
ماهیگیری در گیلان

همه ی ما در گوشه ای از ذهن مان گیلان را با بازارهای پر غلغله ی ماهی فروشان به یاد می آوریم. صید ماهی در استان گیلان نه تنها یکی از تفریحات مردم این منطقه محسوب می شود بلکه از دیدگاه حرفه ای نیز یکی از فعالیت های درآمدزا برای مردم این استان می باشد. چنانچه در استان گیلان ساکن هستید و یا به قصد تفریح و گردش راهی استان گیلان شده اید می توانید ماهیگیری در گیلان را در برنامه تفریحی خود بگنجانید. اما ممکن است برای انتخاب مکان مناسب جهت ماهیگیری مردد باشید و بین مکان های مختلف ندانید که کدام یک برای این فعالیت مفرح و جذاب مناسب تر است. در ادامه قصد داریم بهترین مکان های تفریحی گیلان جهت صید ماهی را به شما معرفی کنیم بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.
برای خرید ویلا سند شش دانگ شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

 

بندر کیاشهر در گیلان
اگر می خواهید موقعیت جغرافیایی دقیق بندر کیاشهر را بدانید باید گریزی به آستانه اشرفیه بزنید. این بندر زیبا در 17 کیلومتری آستانه قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر رشت حدودا 50 کیلومتر می باشد. یکی از دلایلی که بندر کیاشهر در استان گیلان رشد و پیشرفت زیادی در طی سالیان سال داشته است همسایگان آن می باشد. این بندر در همسایگی چمخاله، بندر انزلی، لاهیجان و آستانه اشرفیه واقع شده است. همانطور که می بینید شهرهای اطراف این بندر از لحاظ رونق اقتصادی در وضعیت بسیار مناسبی به سر می برند دلیل آن نیز رفت و آمد زیاد گردشگران به این مناطق می باشد. رونق ماهیگیری در بندر کیاشهر این منطقه را به خودی خود فارغ از همسایگانش به منطقه ای مهم و پر رونق تبدیل کرده است. فرقی ندارد که با قصد تفریح راهی این بندر می شوید یا می خواهید تجربه هیجان انگیزی از ماهیگیری داشته باشید؛ بی شک اوقات خوشی را در این بند زیبا سپری خواهید کرد. وجود بازارهای هفتگی در بندر کیاشهر از جمله بازار ماهی فروشان و عرضه محصولات دامی و کشاورزی آن را به منطقه ای غنی از بابت تولیدات طبیعی تبدیل کرده است.
برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

تالاب عینک در رشت
اگر می خواهید یک روز آرامش بخش را در شهر رشت تجربه کنید و در عین حال به ماهیگیری نیز مشغول شوید می توانید راهی مرداب عینک یا همان تالاب عینک شوید که در جوار پارک دانشجو قرار دارد. این تالاب با وسعت بالای خود که حدود سی هکتار می باشد در میانه های شهر رشت قرار گرفته و نکته جالب آن اینجاست که برای بازدید از این تالاب نیازی به خارج شدن از شهر رشت ندارید بنابراین در خود شهر رشت هم می توانید به ماهیگیری بپردازید. ماهی کپور از جمله ماهی هایی است که در مرداب عینک به وفور پیدا خواهد شد. شما می توانید یک کمپ عالی در کنار تالاب برپا کنید و ماهی های صید شده را به سیخ بکشید و یک وعده غذای عالی کنار دوستان و خانواده تان میل نمایید.
برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

 

سفید رود در آستانه اشرفیه
اگر می خواهید به مکانی بروید که آرامش محض در آن موج می زند و صدایی جز صدای جریان آب و تلفیق آن با صدای پرندگان و مرغان ماهی خوار به گوش نمی رسد راهی سفید رود در مسیر آستانه اشرفیه شوید. شما می توانید در کنار این رودخانه زیبا ساعاتی را به ماهیگیری مشغول شوید و به قول معروف از غوغای جهان فارغ شوید.  برای اینکه راهی سفید رود شوید باید به آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شهر رشت سفر کنید. در تمام طول مسیرتان تا خود آستانه اشرفیه در پیچ و تاب های این مسیر زیبا و سرسبز می توانید چشم اندازی به سفید رود داشته باشید. بنابراین می توانید در مکانی مناسب توقف کنید و یک کمپ کوچک در کنار رودخانه برپا نمایید و بعد مشغول ماهیگیری شوید.
برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

بهترین مکان ها برای تفریح و ماهیگیری در گیلان

رودخانه سیاه درویشان فومن
حتما آوازه فومن و زیبایی های بی نظیر این شهر را در استان گیلان شنیده اید. شهری که مجسمه های زیبا در جای جای آن خودنمایی می کند و طبیعت بکر و پر طراوت آن تا قلب شهر پیش روی کرده. رودخانه سیاه درویشان رودخانه ای است که سرچشمه آن از ارتفاعات قلعه رودخان در فومن می باشد. برای اینکه راهی رودخانه سیاه درویشان شوید و به ماهیگیری بپردازید باید به منطقه سیاه درویشان بروید. این رودخانه در نهایت به تالاب انزلی متصل می شود. انواع و اقسام ماهی های شمالی را می توانید در رودخانه زیبای سیاه درویشان صید کنید. ماهی سفید، ماهی آزاد، ماهی کپور و سیاه کولی از جمله بهترین ماهی های این رودخانه هستند. نکته ای که در مورد ماهیگیری در رودخانه سیاه درویشان وجود دارد این است که برای دسترسی بیشتر به ماهی ها باید به تالاب انزلی نزدیک تر شوید بنابراین می توانید در مسیر رودخانه حرکت کنید و خود را کمی به این تالاب نزدیک کنید.
برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

 

رودخانه اوشمک در زیباکنار
با شنیدن نام زیباکنار مطمئنا به یاد زیبایی های کم نظیر این منطقه خواهید افتاد. جای جای این شهر زیبا و دیدنی از لحاظ جذابیت های طبیعی حرف ها برای گفتن دارد. رودخانه اوشمک در واقع در میانه شهر زیباکنار واقع شده است و از لحاظ غنی بودن و دارا بودن ماهی های فراوان در بین رودخانه های شمالی سرآمد است.اگر می خواهید در محیطی امن و سالم به ماهیگیری در گیلان مشغول شوید و اصطلاحا کاری به کار محیط اطراف تان نداشته باشید رودخانه اوشمک در زیباکنار بهترین مکان برای ماهیگیری خواهد بود. سفر به زیبا کنار هم فال است و هم تماشا. شما می توانید از سایر جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز این شهر و ساحل تمیز و بکر آن نیز دیدن کنید و اوقات مفرحی داشته باشید.
برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

 

موج شکن بندر انزلی
موج شکن بندر انزلی یکی از سازه های مقاوم و پایدار در طول تاریخ است که بیش از صد سال گذشته در بندر انزلی بنا شده است. هدف از ساخت این سازه حفاظت از کشتی های دریایی در برابر امواج دریا بوده اما امروزه روز این منطقه به عنوان مکانی برای تفریح و گشت و گذار خانواده های تبدیل شده است.منطقه ای که ماهی گیری در آن رونق زیادی دارد و نه تنها به طور حرفه ای توسط ماهیگیران انجام می شود بلکه گردشگران نیز برای تفریح و سیاحت به این منطقه می آیند و مشغول ماهیگیری می شوند.
برای ویلا جنگلی شمال  با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

بهترین مکان ها برای تفریح و ماهیگیری در گیلان

تالاب امیرکلایه لاهیجان
این تالاب زیبا که وسعت آن به بیش از 1200 هکتار می رسد جایی بین لاهیجان و بندر کیاشهر واقع شده است و در تا دور آن با روستاهای زیبا و خوش آب و هوای احاطه شده است. بیش از 50 سال است که تالاب امیر کلایه تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد و به عنوان پناهگاه حیات وحش شناخته می شود. روستاهای زیبایی اطراف این تالاب واقع شده که از جمله آن ها می توان به امیر آباد، جیر باغ و حسنعلی ده پایین و بالا اشاره کرد. ماهیگیری در تالاب امیر کلایه آزاد است و می توانید برای تفریحات و ماهیگیری به این منطقه سفر کنید. برای رسیدن به تالاب امیر کلایه باید در جاده ی کیاشهر به سمت لنگرود راهی شوید. در طول این مسیر می توانید توقف داشته باشید و به حوزه ی این تالاب بروید. می توانید یک کمپ در کنار تالاب برپا کنید و مشغول ماهیگیری شوید. ماهیی هایی که در تالاب امیر کلایه می توان صید کرد عبارتند از لای ماهی، اردک ماهی، ماهی کپور و ماهی اسبله.
برای پیش فروش ویلا در شمال  با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.


رودخانه نوخاله در شفت گیلان
سرچشمه این رودخانه از چشمه های طبیعی در ارتفاعات استان گیلان می باشد. این رودخانه زیبا و پر آب از دره های عمیقی عبور می کند و بعد به حاشیه شهرستان شفت و منطقه ای با نام جیرده می رسد.  منطقه جیرده فاصله زیادی از رشت ندارد و در جاده ی فومن سراوان به آن خواهید رسید. این منطقه ی پر آب روزگارانی مامن ماهی های غول آسا همچون کپور های درشت و اسبله های آدمخوار بوده است اما امروزه روز می توانید در این رود پر آب به صید ماهی کولی مشغول شوید چرا که کولی های این منطقه بسیار محبوب هستند. رودخانه نوخاله که در روستای نوخاله قرار دارد در واقع به مرداب انزلی متصل می شود و آب بسیار شفاف و تمیزی دارد. اردک ماهی، کپور و ماهی اسبله از جمله معروف ترین ماهی های این منطقه به حساب می آیند.
برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

نتیجه گیری
ماهیگیری در گیلان نه تنها یک تفریح مهیج و جذاب بلکه یک فعالیت حرفه ای در استان گیلان محسوب می شود بنابراین مکان های زیادی را می توانید در این استان پیدا کنید که صید ماهی در آن امری متداول است. هر رودخانه و مردابی که در گیلان می بینید مطمئنا ماهی های تازه ای را در خود جای داده است اما ماهیگیری در برخی مرداب ها و رودخانه های حفاظت شده ممنوع می باشد بنابراین باید دقت داشته باشید که برای ماهیگیری به کدام رودخانه و مرداب می روید. رودخانه ها و تالاب هایی که در بالا ذکر شد از جمله زیباترین مکان های گیلان هستند که می توانید در کنار ماهیگیری در کنار آن ها یک کمپ بزنید و یک روز پر آرامش و دلچسب را در کنار عزیزان تان سپری کنید. صرف ماهی کبابی؛ این وعده غذایی تازه با عطر سیر و سبزیجات محلی از توفیقات اجباری است که کمپ زدن در کنار رودخانه های پر آب گیلان برای شما به همراه خواهد داشت.


تاریخ خبر : ۱۴۰۱/۰۴/۲۵

تبلیغات