• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
کیاشهر منطقه توریستی
کیاشهر منطقه توریستی

بندر زیبای کیاشهر

این بخش شامل شهر بندر کیاشهر و دو دهستان به نام های دهسر و دهکا باجمعیت33085نفر می باشد. بندر کیاشهر دارای ساحل زیبابخصوص درشهر بندر کیاشهر،عسگرآباد دهکا،انبارسر و ... می باشد.

از دیگر جاذبه های گردشگری این بخش می توان تالاب بین المللی بوجاق، پارک جنگلی ،ساختمان شیلات و ... نام برد. عمده فعالیت اقتصادی مردم منطقه کشاورزی و صید و صیادی می باشد.دراین منطقه شهرک صنعتی نقره ده فعال است که سهم عمده ای در صنعت و اشتغال شهرستان دارند.

عمده محصولات منطقه می توان برنج،بادام زمینی،خاویار و ماهیان استخوانی نام برد.بندر زیبای کیاشهر(بندر فرحناز)شهری است درفاصله ی 17 کیلومتری آستانه اشرفیه و تقریبا  50 کیلومتری رشت. این شهر درسال 1397 به مناطق ویژه اقتصادی ایران پیوست.

بندر کیاشهر دارای جغرافیای مکانی خاص از این نظر که از شرق با شهر چمخاله و از غرب با زیبا کناروبندر انزلی واز جنوب باشهرهای آستانه اشرفیه ولاهیجان همسایه است. این موقعیت سبب جذب گردشگران زیادی ازنقاط مختلف کشوربرای دیدن جاذبه های گردشگری بندرکیاشهر و همسایگان آن شده است.

ازمهمترین قسمت های این شهرمی توان به ترک محله،گیلکده محله،میان محله،بالامحله ومنطقه شهرک اشاره نمود. روستاهای بزرگی چون دستک،سالکده،لسکوکلایه ولب دریاوامیرکیاسرعمدتادرشرق وجنوب بندرکیاشهرقراردارند.منبع درآمد مردم این شهر عمدتا کشاورزی وماهیگیری است.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۵/۱۱

تبلیغات