• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
دیلمان دنج و دیدنی
دیلمان دنج و دیدنی

دیلمان منطقه ای دنج و زیبا

دیلمان نام یکی از شهرهای سیاهکل است که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی می کند .شهر دیلمان در استان گیلان واقع شده و همانند سایر بخش های این استان آب و هوایی مرطوب و پرباران دارد. این شهر در15 کیلومتری لاهیجان واقع شده واز شمال و شمال شرق به لاهیجان و ازشرق به لنگرود متصل می شود .شهرهای املش و رودسر در جنوب شرقی دیلمان قرار دارند و غرب و جنوب غربی آن نیزبه رشت و رودبارمنتهی می شود. 

جمعیت دیلمان براساس سرشماری که درسال 1390 انجام شد 1656 نفر است . در همسایگی دیلمان نیز سه بخش خورگام،عمارلو و اشکور وجود دارد .ابی نام ،گیسل،پله شاه،خاک شور،پیش علیا و اروشکی نام برخی از روستاهای این منطقه هستند .

دیلمان دارای کوهی زیبا وپربرف است  که کوه درفک نامیده می شود .که قله های پر برفش منظره ی زیبایی دربین جنگل های سبز آن ایجاد کرده است ،لازم به ذکر است  که در این منطقه کارخانه ای به نام سیمان گیلان سبز شروع به کار کرده که این صنعت یکی ازآلوده کننده ترین صنایع  برای طبیعت است .

آبشار لونک منطقه ای زیبا در 22 کیلومتری جنوب سیاهکل درسمت راست جاده است که که به دلیل قرار گرفتن بین درختان جنگل، حال و هوای خاصی دارد و مکانی مناسب برای اسکان موقت به حساب می آید .دیلمان ییلاقی بسیار زیبا ومرتفع واقع در شرق گیلان است که برای رسیدن به آن باید از جاده جنگلی بگذرید ، جاده ای ک محال است از آن عبور کنیدو دلتان نخواهد در آن توقف داشته باشید که علاوه برطبیعت بکر و بی نظیرش جاذبه های تاریخی هم در خود جای داده است،جاهایی مثل حمام دیلمان ، قلعه ی گرماور و چند آرامگاه مانند آرامگاه بابا ولی ،آبشار لونک و... ازجاهایی است که درسفر به دیلمان باید ببینید.

 

 


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۵/۱۴

تبلیغات