• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
متل قو
متل قو

متل قو

متل قو یا سلمانشهر، شهری است که چندسال است که مورد توجه بسیاری از گردشگران  قرار گرفته و خصوصا در روزهای تعطیل افراد بسیاری به این شهر سفر می کنند . اگر چه مازندران استانی توریستی است اما شهرهای مختلف آن ازجنبه هایی متفاوت مورد توجه گردشگران قرارگرفته اند . یکی از این شهرها ،سلمان شهر است که به علت وجود یک متل به نام قو ،متل قو نیز نامیده می شود . جمعیت این شهر کم است به 14 هزار نفر هم نمی رسد .

سلمان شهر نام جدیدی است که بعد از انقلاب اسلامی برای این شهر انتخاب شده است . درگذشته به این شهر ساقی کلایه گفته می شد و به دلیل وجود متلی به نام قو در این شهر آن را متل قو نیز می شناختند . سلمان شهر ،شهر جدیدی است که باشروع شهرک سازی در اوایل سال 1340 پا گرفت و در سال 1341 دارای شهرداری شد . اولین شهرک دراین منطقه ،دریا گوشه نام داشت. 

مجاورت بادریای خزر و داشتن ساحل ماسه ای  مناسب درنواحی شمالی شهر ، ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا دردامنه کوه البرز درنواحی جنوبی شهر ، فاصله ی اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه و نزدیکی غاری زیبا  و استثنایی به نام غار دانیال  ، جذابیت این منطقه را دو چندان کرده. 

ازجمله امتیاز های این شهر ،قرارگرفتن درنزدیکی آب های زیبا و نامحدود خزر است که با وجود ماسه های نرم ساحلی ،درکنار پوشش گیاهی واقعا دیدنی وزیبا  ، به مکانی گردشگری و بسیار مورد علاقه ی گردشگران تبدیل شده است . 

قیمت ویلا دراین شهر حتی نسبت به شهرهای بزرکتر بسیار گران تر است وبه همین علت کسانی که قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارند ،ابتدا اقدام به خرید دراین شهر می کنند. رونق شهر وهمچنین توریستی بودن و شلوغی اش باعث شده است که طی چندسال اخیر سرمایه داران دولتی و خصوصی با هزینه ای بسیار زیاد اقدام به ساخت برج هایی بزرگ مثل برج های ساحلی دبی کنند. 

 این شهر از یک طرف مشرف به جنگل های سبز است و از طرف دیگر رو به دریاست و این نیز یکی دیگر ازامتیاز های این شهر زیبا است .می توان گفت که در روز های تعطیل حدود 200 هزار نفر به این شهر سفر می کنند . پروژه های تجاری ،گردشگری قو الماس خاور میانه دراین محل درحال اجرا است که گردشگران می توانند از آن ها دیدن کنند . بهترین زمان برای سفر به این منطقه از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخرشهریور ماه است که هوا واقعا دلپذیر و دور از سرما است. 

این شهر در 20درجه و 51 دقیقه طول شرقی و 41 درجه و 36 دقیقه عرض شمالی واقع است و از نظر آخرین تقسیمات کشوری واقع در شهرستان عباس آباد تنکابن و بخش سلمانشهر است . سلمان شهر از شمال به دریای خزر ، ازجنوب به رشته کوه البرز ، از شرق به شهر کلار باد  واز غرب به شهر عباس آباد منتهی است . مساحت این شهر بالغ بر 750 هکتار است و در فاصله 194 کیلومتری غرب ساری و 216 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد . 


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۶/۰۹

تبلیغات