• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
جنگل و ساحل گیسوم گیلان
جنگل و ساحل گیسوم گیلان

تونل جنگلی گیسوم

برای رسیدن به تونل جنگلی گیسوم اگر از رشت به سمت آستارا حرکت کنیم پس از طی 5 کیلومتر از شهر پره سر و 20 کیلومتری شهر هشتپر در سمت راست جاده وارد جنگل های گیسوم می شویم که با عبور از این جاده  و طی مسافتی  تقریبی از وسط جنگل گیسوم به ساحل گیسوم می رسیم .

جاده گیسوم از میان جنگل های انبوه می گذرد ، گیسوم جایی است که جنگل و دریا به هم می رسند و سحر طبیعت به اوج خود می رسد و یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران به حساب می آید .دریای گیسوم با ساحل زیبای شنی و امکاناتی برای شنا  و وجود پلاژ های مناسب ، به محلی جذاب برای گردشگران تبدیل شده و همه ساله مسافران زیادی برای استفاده از این طبیعت زیبا رهسپار این منطقه می شوند.

پارک جنگلی گیسوم 

وسعت پارک جنگلی گیسوم به به 80 هکتار می رسد جایی که دریا و جنگل در فاصله کمی از هم قراردارند . بدنیست بدانید که نام این پارک جنگلی از روستایی به همین نام در منطقه می آید . گیسوم روستایی از توابع بخش اسالم شهرستان تالش در استان گیلان است . که در 18 کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد .منطقه ای که امروزه به عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می شود در حدود پانزده سال پیش با سرمایه گذاری شهرداری تالش به یک مقصد جذاب تبدیل شد . و امروزه به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان گیلان از آن یاد می شود بخشی از پارک جنگلی دکتر درستکار نیز قسمتی ازجنگل های گیسوم را در برگرفته است و طبیعتی بسیار زیبا دارد .

کمی پس از ورد به پارک جنگلی گیسوم به گذرگاهی رویایی می رسیم ، درختان سر به فلک کشیده دالانی را برفراز سر رهگذران ایجاد کرده و تونلی جذاب به وجود آورده اند . اگر جاده جنگلی را ادامه دهیم و روستای دیناچال را پشت سر بگذاریم می توانیم در آخر ساحل دریای خزر را ببینیم .

در ساحل گیسوم بازارکوچکی برپاست ، که در آن خوراکی و صنایع دستی زیادی وجود دارد . اگر کمی از جنگل گیسوم فاصله بگیرید به ساحل آن می رسید و می توانید در آن به سراغ تفریحات آبی بروید مثل شنا، جت اسکی ،پاراگلایدر،قایق سواری ، پاراسل ، موتورچهارچرخ ، امکانات اقامتی گیسوم هم می توانند اقامت به یاد ماندنی و جذابی را برایتان فراهم کند.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۸/۰۵

تبلیغات