• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
لاهیجان عروس گیلان
لاهیجان عروس گیلان

جاهای دیدنی لاهیجان

لاهیجان عروس زیبای گیلان با دیدنی ها و چشم انداز های کم نظیرش میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است . شهر زیبا و دیدنی لاهیجان با تاریخی کهن چشم انداز های طبیعی فوق العاده و همجواری بایکی از قلل کشور از زیباترین مناطق گردشگری در شمال است که جمع بسیاری از مسافران را در ایام مختلف سال بویژه روزهای نوروز و ایام فصل تابستان به میهمانی فرا می خواند .

این شهر در اوایل قرن 8 هجری قمری و در سال 705 توسط اولجایتو فتح و محل حکومت کیاییان شد . در کتابی از حمدالله مستوفی در باب این شهر چنین آمده است : از اقلیم چهارم است طولش از جزایر خالدات فدک و عرض از خط استوا لح شهری بزرگ است و دارالملک جیلانات آبش از جبال برمی خیزد و حاصلش برنج و ابریشم و اندک غله می باشد و نارنج و ترنج  و میوه های گرمسیری فراوان است . 

تالاب سوستان

یکی از جاذبه های گردشگری در شهرستان لاهیجان پدیده ای است  طبیعی به نام تالاب سوستان که به تکه ای از بهشت می ماند و گردشگران به محض قرارگرفتن در نزدیکی این شاهکار خلقت زبان تحسین به خالق زیبایی ها می گشایند . جالب است بدانید که این جاذبه ی دوست داشتنی در فصل زمستان و پاییز مملو از آب شیرین است و داخل گرداگرد آن را درختانی باشکوه گیاهانی مردابی و نیزارها محصور کرده است . از ویژگی های این تالاب مسیر دسترسی بسیار زیبا با چشم انداز های خارق العاده است که به دلیل حضور منطقه ای سرسبز مکان های بکر و دست نخورده و همچنین  مسیر دسترسی آسان  به یکی از نقاط گردشگری شمال کشور تبدیل شده است . 

آرامگاه کاشف السلطنه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگریر در شهرستان لاهیجان آرامگاه محمد میرزا قاجار قوانلو  فرزند بزرگ اسدالله  میرزا نایب السلطنه از رجال تحصیلکرده و بلند مرتبه مملکتی در زمان قاجاریه است که بنا بر وصیت وی بر تپه های چای در لاهیجان ساخته شده و امروزه این منطقه به موزه تاریخ چای تبدیل شده است . 

کوه و آبشار شیطان کوه

دربخش شرقی شهرستان لاهیجان یکی از زیباترین کوه های شمال کشور قرار دارد که به شیطان کوه شهرت یافته است . شاه نشین کوه  نام پیشین  این جاذبه گردشگری طبیعی است که در گذشته برکه ای به طول 70 متر و عرضی بالغ بر 200 متر در مقابل آن قرارداشت . این درحالی است  که امروزه این برکه به یک دریاچه مصنوعی تبدیل شده و دربین آن میتوان جزیرهایی را مشاهده کرد که ساختمانی کوچک در آن قراردارد .


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۸/۰۸

تبلیغات