• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
پیش نهادات برای حل مشکل مسکن
پیش نهادات برای حل مشکل مسکن

یکی از اعضای مجلس در گفت گوی با رسانه ها اعلام کرد که با بالارفتن قیمت مسکن به صورت 100% قیمت اجاره بها بصورت بی سابقه بالا رفته که کمر مستاجران را خم کرده.

نمایندگان مجلس فرمودن : مسئولین در سال های گذشته به بخش تولید بی توجه بوده. و با بی توجهی به برخی از مولفه های اختصادی همچنین بی برنامگی ساماندهی اجاره بها کشور را دچار چنین بحرانی کرده لذا با این که به فصل تابستان و جابجای شدید مستاجران برای رهن و اجاره و مراجعه آنها به بنگاه های مسکن و معاملات ملکی با دیدن اعداد و ارقام سرسام آور اجاره مسکن حتی برای خانه های قدیمی و محقر در این وضیعت بد اختصادی دچاره مشکل هستن.

 

با بالا رفتن اجاره بهای مسکن برای مستاجران چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

کارشناسان پیش نهادات برای حل مشکل مسکن را این چنین بیان کردن  که با بالا رفن هزینه رهن و اجاره تحمل این وضیعت برای این دسته از جامعه بسیار مشکل ساز خواهد بود. و این افراد برای اسکان خود و خانواده مجبورند که از مراکز شهرهای بزرگ به حاشیه های شهر و روستا مهاجرت کنند سفری که صد در صد تبعات فرهنگی و اجتماعی در برخواهد داشت . حالا سوالی که به ذهن بیشتر افراد میرسد این است که چرا مسئولین به فکر ساماندهی بازر مسکن نیستند ؟ تا ما سالانه شاهد افزایش خانه به دوشان در کشور نباشیم ، هرچند مقصر اصلی گرانی زمین و اجاره بها وضعیت بد اقتصادی کشور ناشی از بی تدبیری مسئولین ناظر بر تولید انبوه واحد های مسکونی است.

دلایل کمیسیون عمران مجلس  در این زمینه !!

کمیسیون عمران مجلس ، بنظر دولت هیچ اعتقاد و برنامه ای برای ساماندهی بخش مسکن ندارد زیرا در شش سال گذشته اقدام خواستی در این مورد انجام نداده است . لازم به ذکر است بالا رفتن قیمت ارز و بحران اقتصادی  موجب شد ساخت و ساز مجتمع ها ، شهرک ها و یا مسکن کاهش یابد در این راستا با متوقف کردن ساخت مسکن مهر که بخش عظیمی از مستاجران صاحب خانه میکرد ضربه شدیدی به این بخش از جامعه وارد شده و این افراد با شرایت بد مالی دیگر قادر به صاحب خانه شدن نیستن و در جلسه ای که در کمیسیون عمران مجلس با حضور کارشناسان ، نمایندگان دولت و مدیر عامل بانک مسکن برگزار شد ،  کارشناسان و مسؤولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کشور، نیازمند 24 هزار میلیارد تومان منابع مالی است

در حال حاضر دولت به چه کاری رو آورده است ؟

دولت برای ساماندهی اجاره بها و با توجه به نزدیک شدن به فصل جابجای و رهن و اجاره مسکن تلاش کرده با دادن تهسیلات بانکی به انبوه سازان شروع به ساخت شهرک کنند. زیرا با افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت ملک و آپارتمان کم کم به ثبات نسبی خواهد رسید  ولی با رشد کم این شهرک ها به دلیل افزایش نرخ ارز در راستای ساخت و ساز ملک و با انباشت شدن روز به روز تقاضا اکنون امکان تهیه خانه بسیار سخت شده است ، اگر تولید مسکن در کشور به کندی چند سال گذشته پیش رود و طرح های اجرایی وزارت راه وشهرسازی در ساخت واحدهای مسکونی انبوه همراه با تعلل نباشد، با توجه به میزان رشد تقاضای آپارتمان مسکونی، بی شک شاهد موج جدید افزایش قیمت مسکن در آینده نزدیک خواهیم بود.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴

تبلیغات