• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
زمین های هکتاری
زمین های هکتاری

نکات مهم خرید زمین های هکتاری که در شمال باید بدانید!

اگر تصمیم دارید زمین هکتاری با متراژ بالا در شمال بخرید حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. نکات و دستورالعمل هایی که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم به عنوان یک راهنما در طول مسیر به شما کمک خواهد کرد.

در کنار خرید و فروش ویلا در شمال، خرید زمین در شمال هم یک معامله پر طرفدار و پر رونق است. این معاملات باعث شده که یک افزایش چشمگیر در فروش زمین و باغ در شما به وجود بیاید. برخی از مشتریان خرید زمین هکتاری در شمال، کشاورزان هستند که تمایل دارند برای رونق فعالیت کشاورزی خود زمین با متراژ بالا بخرند. عده دیگر از مشتریان، کسانی هستند که به دنبال یک زمین هکتاری با کاربری مسکونی بوده و تصمیم به ساخت و ساز ویلا، شهرک های ویلایی یا مجتمع های آپارتمانی و مسکونی دارند.

نکته شماره 1: یک کارگزار، نماینده یا بهترین مشاور املاک مسلط به منطقه را پیدا کنید

اولین و مهمترین نکته ای که هنگام خرید زمین هکتاری در شمال باید خاطرنشان کنیم این است که قبل از هر اقدامی باید یک کارشناس با تجربه و با سابقه در کنار شما باشد؛ نماینده ای که برای این معامله انتخاب می کنید باید تجربه خرید و فروش زمین های هکتاری را داشته باشد و بتواند حتی در کوچکترین جزئیات، شما را راهنمایی کند.

برخی از زمین های هکتاری، خارج از بافت هستند و یا کاربری آنها مغایر با کاربری است که در سند زمین درج شده است. قبل از هر اقدامی باید از مشاور املاک کمک بگیرید تا داستان آن زمین را برای شما بازگو کند. به جای اینکه وقت خود را در میان صدها زمین تلف کنید، بهتر است از همان ابتدا به سراغ مشاوران املاک بروید.

نکته شماره 2: به مسائل حقوقی زمین هکتاری بسیار توجه کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید زمین هکتاری در شمال این است که هنگام انجام معامله به مسائل حقوقی زمین هکتاری توجه کنید. اگرچه مشاوران املاک می توانند نکات ریز و درشت این ماجرا را برای شما شرح دهند، اما مشاوره گرفتن از یک وکیل حقوقی با تجربه در حوزه املاک و زمین می تواند کار را ساده تر کند. اگر از وکیل با تجربه کمک بگیرید مسائل حقوقی برای شما ساده تر و قابل فهم تر می شود.

برای استفاده از خدمات مشاوره وکیل حقوقی برای خرید زمین هکتاری در شمال شاید مجبور باشید اندکی هزینه بیشتری را خرج کنید اما  انتخاب زمین برای شما مطمئن تر خواهد بود.

به طور کلی، مسائل حقوقی برای زمین هکتاری همانند خرید و فروش هر زمین دیگری می تواند شامل مواردی از قبیل موروثی بودن زمین، زمین های موقوفی، زمین های مشاعی، زمین های مشارکتی یا زمین های بدون مجوز و سند و موارد دیگر باشد. هر گونه مشکلی که در انتقال سند یا پرداخت وجه نقد بین فروشنده و خریدار زمین وجود داشته باشد در این گروه قرار می گیرد.

نکته شماره 3: قیمت زمین هکتاری و شرایط پرداخت پول نقد

نکته شماره 3 را شاید بتوان یکی از مهمترین نکات خرید زمین هکتاری در شمال دانست! قیمت زمین و شرایط پرداخت پول نقد از بسیاری جهات اهمیت دارد. به عنوان یک مشتری برای خرید زمین هکتاری باید سرمایه بیشتری را نسبت به یک زمین یا باغ کوچک آماده کرده باشید. اگر هدف شما از خرید زمین، راه اندازی یک کسب و کار یا پروژه سودآور باشد می توانید با سایر سرمایه گذاران به صورت مشارکتی کار کنید.

در این میان، احتمالاً موسسات بانک ها یا انبوه سازان یا حتی سرمایه گذاران شخصی پیدا می شوند که می توانند شما را در پروژه همراهی کنند. ممکن است مجبور باشید برای خرید زمین هکتاری در شمال از وام بانکی استفاده کنید و پس از راه اندازی پروژه، اقساط بانک را بپردازید. خرید زمین هکتاری در بافت روستایی یا خارج از بافت، هر کدام قیمت متفاوتی دارند. در هر صورت باید حساب بازگشت اقساط بانک را به طور دقیق داشته باشید.

قیمت خرید زمین هکتاری در شمال در منطقه ساحلی بسیار گرانتر از زمین های جنگلی یا زمین های روستایی است. زمین های با کاربری کشاورزی، صنعتی یا تجاری باز هم گران تر از زمین هایی با کاربری مسکونی خواهد بود. در هر صورت بهترین مشاور املاک می تواند این جزئیات را برای شما شرح دهد.

چگونه می توانیم در خرید زمین هکتاری در شمال، مطمئن تر عمل کنیم؟

با دانستن مهمترین نکات خرید زمین هکتاری در شمال در این قسمت به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کنند در این نوع معاملات مطمئن تر عمل کنید و در نتیجه خیال آسوده تری داشته باشید. این موارد را در قسمت زیر ملاحظه می کنید:

به عنوان اولین نکته برای اطمینان پذیری معاملات خرید زمین با متراژ بالا، بیشتر از یک هکتار در شمال، این است که در مورد تاریخچه این زمین یا معاملاتی که روی آن انجام شده به دقت تحقیق کنید.

تاریخچه زمین به اندازه ای مهم است که کوچکترین مشکل می تواند بزرگترین نقص یا عیب برای انجام معامله به شمار رود. باید بدانید که در گذشته چه کسی یا چه کسانی مالک زمین بوده اند و چگونه مجوزها برای آن أخذ شده است؛ به خصوص اگر بخواهید از زمین به نفع حفظ محیط زیست استفاده کنید.

نکته دوم در این قسمت برای خرید زمین هکتاری در شمال توجه به موقعیت مکانی زمین است. اگرچه شما به صورت کاملاً قانونی به زمین دسترسی دارید اما مهم است که زمین شما در چه موقعیت مکانی و جغرافیایی قرار داشته باشد. راه های دسترسی به زمین، نزدیک بودن یا دور بودن به شهرها روستاها یا جاذبه های گردشگری مازندران در شهرهای مختلف بسیار اهمیت دارد.

در این قسمت باید مطمئن شوید که زمین توسط چه نواحی یا چه مناطقی در اطراف احاطه یا محصور شده است. مشخص کنید که زمینی که انتخاب کرده اید از سوی سازمان ها، موسسات یا اشخاص دیگری تحت مالکیت یا دسترسی قرار دارد یا خیر.

اگر طبق نکات مندرج در این قسمت پیش بروید قطعاً بهترین معامله را خواهید داشت؛ و هیچ شک و تردیدی برای شما ایجاد نمی شود.

 


تاریخ خبر : ۱۴۰۱/۱۲/۰۷

تبلیغات