• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
مناظر دیدنی شهرستان فومن
مناظر دیدنی شهرستان فومن

دیدنی های شهر فومن

از زیبا ترین مکان های تفریحی پارک مجسمه این شهرستان است که بسیار در بین گردشگران شهرت دارد.

پارک مجسمه شهر فومن در ایران یکی از زیباترین مکان دیدنی گیلان است که سالانه گردشگران و توریست های زیادی آن را با درختان و فضای سر سبزش همچنین با ، مجسمه ها ،درختان چنار  ، شالیزار و باغ ها و مناظر زیبای طبیعی بیاد دارند .

یکی از شهر های باستانی استان گیلان از نظر قدمت تاریخی با توجه به نظر باستان شناسان فومن است با پیشینه 2500 تا 3000 سال ، امروزه این شهر با صنایع دستی، سوغات ها و خوراکی های بومی و هوای معتدل و مطبوع حتی آثار تاریخی بازمانده از دوران باستان با چشم انداز های طبیعی یکی از پر بازدیدترین مکان های استان گیلان شناخته شده. مکان های شامل آپارتمان و خانه ویلایی برای اسکان در این شهر وجود دارد که  سالانه پذیرای میهمانان و توریست ها و گردشگران  بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

 

دیدنی های شهر فومن

در مورد این شهر زیبای شمالی ، نظریات مختلفی وجود دارد . اما با توجه به آنکه کشت سیر در این منطقه از دیرباز مرسوم بوده و در وسعت زیادی کشت میشد میتوان این امر را علت نام گذاری این شهر زیبا دانست. چرا که در فرهنگ لغت معین ،واژه فوم به معنای سیر است و پسوند ن هم به معنای جایگاه کشت است .

 

بخشی ازجاذبه های دیدنی شهر فومن :

 

قلعه رودخان فومن

روستای فوشه

غار خون فوشه

بقعه ی سبز بقا

چشمه ی آب معدنی علی زاخونی و زمزمه

دیدنی دیگر این شهر میتوان به سراوان-فومن، مناطق کوهستانی فومن زمین های پهناور و رودخانه ی پلنگ ور ،ییلاق آندره ،سراگوراب و کهنه گوراب ، تالاب خطیب،امامزاده ولی علیه سلام روستای مردخ اسم برد.

 


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۳/۰۶

تبلیغات