• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
مشکلات ساخت مسکن و آپارتمان
مشکلات ساخت مسکن و آپارتمان

 

 

بروز نبودن قابلیت های مهندسی

امروزه در کشور های جهان اولی به دلیل بروز شدن مداوم  قابلیت های منهدسی برای ساخت خانه های ویلایی و شهرک های مسکونی باعث شد که در ساخت خانه های ویلایی و شهرک های مسکونی مشکلی نداشته باشند و با برنامه ریزی مناسب باعث رونق بازار معاملات بازار مسکن شده اند. در ایران هم این مشکل وجود دارد که قابلیت های مهندسی بطور مداوم بروزرسانی نمیشود و برنامه ریزی مناسب هم در این زمینه به عمل نمی آید. از طرفی دیگر تورم های شدید اقتصادی هم جود دارد، در نتجیه این عوامل باعث میشود ضربه بزرگی به بازار مسکن وارد شود و معاملات مسکن و آپارتمان کاهش یابد.

 

کمبود نیروی کار ماهر ایرانی در ساخت و ساز

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در تهران و دیگر شهر ها نیروی کار در قسمت مسکن و تاسیسات بیشتر غیر ایرانی  است و از نیروی ماهر ایرانی خالی شدیم، و نیاز داریم تا در سوی توسعه نیروی کارماهر و آموزش آن سریع انجام شد و به یک برنامه ریزی جدی و دقیق نیاز داریم.

 

عدم کنترل شهرسازی

یکی دیگر از کارشناسان اینگونه گفته است که یکی دیگر از مسئله های مهم امروز کشور ، عدم کنترل شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری برای بررسی و تصویب طرح های جامع شهرها گذاشته میشود اما این طرح ها تاثیر گذار نیست و در صورت اتفاق دیگری نمی افتد. نتیجه آن وسیع شدن بی رویه شهرها، ترافیک، آلودگی هوا  و کمبود زمین برای ساخت و عوارضی ناشی از بارگذاری های نامناسب است. صدور پروانه ها نیز انتخابی بوده است و در ساخت و ساز دید ناهنجاری هستیم.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶

تبلیغات