• املاک عبدی
  • املاک عبدی
  • املاک عبدی
ضابطه مند شدن مسکن با افزایش اجاره بها
ضابطه مند شدن مسکن با افزایش اجاره بها

ضابطه مند شدن مسکن با افزایش اجاره بها !؟

کمیته سقف اجاره بهای مسکن با هدف ضابطه مند شدن افزایش نرخ اجاره مسکن خبر داد معاون وزیر راه و شهرسازی این برنامه برای کمک به مستاجران عملیاتی می شود . این بار به سرنوشت " تعیین سقف افزایش بها " در 1396 گرفتار نمیشویم.

هدف کمیته سقف اجاره بها چیست ؟

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مازیار حسینی  با اعلام این که افزایش اجاره مسکن، ضابطه مند می شود از آغاز به کار کمیته سقف اجاره بهای مسکن در وزارت راه و شهرسازی خبر داد ، هدف این کمیته حمایت از مستاجران با ابزار مالیاتی است.

این کمیته با ساز و کار قانونی متشکل از دولت ، مجلس و نمایندگان بخش خصوصی تعیین خواهد شد و در تلاش است تا آن را با مصوبه دولت یا مجلس برای اعلام سقف اجاره بهای مسکن اعلام کنند.

دولت چه کاری برای سقف اجاره بها انجام داد ؟

آخوندی در اواخر تیرماه سال گذشته چند ماه قبل از استعفا دادن پیش نویس لایحه با اضافه کردن یک ماده و چند تبصر با قوانین مستاجر و موجر طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور ارسال کرد ، دولت نیز در دو مرحله اقدام به مشخص کردن افزایش سقف رهن و اجاره بها کرد که یک پای ثابت آن مشاور املاک بود که برنامه مورد نظر  نتوانست انتظارات را برآورده سازد و با شکست روبرو شد.

طرح جدید وزارت راه و شهرسازی که به نوعی کپی شده از طرح وزیر سابق با جزیئات بیشتری است می توان به بازار در شک  اجاره مسکن کشور به خصوص در مرکز استان یعنی رشت سامان بدهد.

جزئیات برنامه وزارت راه در این رابطه هنوز مشخص نیست، گرچه می توان حدثهای را برای آن برشمرد اما در مجموع به نظر می رسد در صورت همراهی مجلس و دستگاه های مربوطه می توان به ساماندهی بازار اجاره مسکن و آپارتمان در تابستان 98 امیدوار بود.

استفاده از واژه "مالیات" توسط معاون امور مسکن و ساختمان این امیدواری را به وجود آورده که سرانجام پس از مدت ها می توان به اجرای طرحی در راستای حمایت از مستاجران امیدوار بود.


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۲/۳۰

تبلیغات